Milan Damek

Sardinie

17.3.2017 admin admin 0 Comments

Má letošní příprava na sezónu trošku jinak, než běžně. Loni jsem se připravoval nás sezónu v Benidormu. Letos jsem zvažoval mnoho variant, Nakonec jsem se rozhodl pro italský ostrov Sardinie. Výhodou byla velmi dobrá dostupnost letecky z Krakova přímo Cagliari. Kde na mě už čekal kamarád Alberto
Olla, který mi pomohl zajistit ubytování a dopravu po ostrově.

Nejvyšší bod

Bydlím v městečku Settimo San Pietro nedaleko Cagliari. Mám zde skvěle zázemí, kde mám vše co potřebuji k tréninku a regeneraci. Hlavně vynikající startovací bod pro tréninky, když chci na traily, tak jedu na traily a za deset minut jsem na úžasných trailech. nebo je libo kopce? Tak se rozjedu a jedu hodinu, krásnými šotolinami do kopce až do výšky 1000 m.n.m.. Pro volné dny je zcela ideální jízda na pláž a zpátky, což je jízda po rovině a místní pláže jsou opravdu fantastické.

City
První dny jsem chtěl jezdit delší tréninky. Tak jsem jezdil volně a déle. Již první den jsem si to zde zamiloval. Vydal jsem se do hor a využil toho, že nemam silničku a můžu jezdit, kde se mi zachce. Toho se držím opravdu doslova, jelikož jsem tam ztroskotám na skaliska kde, kde cesta už je možná jen za pomoci padáku. Druhý den poprvé vyrážím a Albertem, ten v 13 hodin zavře krám a jde na trénink. Vyrážíme svižným tempem, ještě s jeho kamarádem, ale ten s námi jel asi jen 3km. Pak už nevím kde, byl. Poznávám první traily a jestli jsem byl první den nadšený tak druhý jsem byl snad v jiné galaxii. Vyjeli jsme na nejvyšší bod a poté dolu a dalšími brdky domu zde, už jsem se moc necítil a trošku se trápil. Alberto si to tancuje silově v kopcích jedna radost a já se trápím. Doma mam necelých 6 hodin. celkem nezvyklé dávat 3 den volno, ale nechci nic přepálit a tak vyrážím na obhlídku místních pláži. Další den, jedu čistě trénink po cestách a  vychutnávaným si zdejší větrné počasí do poslední kapky, krásně slunný den, ale větrný a 5 hodin sám. Trošku psychologické cvičení. V neděli vyrážíme na společný trénink, jedeme zase do kopců a po prvním větším kopci kávička a jedem na další, dávamé svižný trénink jen 3,5 hodiny a zakončujeme ho na kopci obědem s Albertovou rodinou. Vynikající den …

Selfie whit Albert

Postupem času přidáváme na náročností terénu a poznávám úžasné traily, kde se dá blbnou a čas vám letí, tak že si to ani neuvědomujete. Prostě jsem unešen místními terény a každý trénink je pro mne velkou zábavou a ohromnou radosti z jízdy. Velmi pozitivní lidé a úžasné počasí no prostě paráda.
Mezi tím, jsem ještě zapomněl zmínit, večeři s cyklisty, kde jsem potkal opravdu kupu skvělých lidí, kteří se kolem baví a je to pro ně zábava. Tyto a spoustu dalších Albertových kamarádu pravidelně vídám, navečer v jeho obchodě, kde se zastaví, jak do kavárny jen tak pobavit, jiní něco opravit na kole, třeba tak jako já že haha. Jsou taky strašně závislí na jedné aplikaci, cyklisté asi vědí jaké … Tak se těším na další dny a vynikající zážitky, ciao.