UCI MTB MARATHON SERIES – Andalucía Bike Race by Garmin 2021
26.5.2021 admin admin 0 Comments
Velkou výzvou v tomto roce pro mne byl etapový závod Andalucía Bike Race. Účast na etapovém závodě se díky Mtbs.cz podařilo zajistit a já se mohl připravovat na tento závod. V aktuální situaci nic jednoduchého, ale šel jsem za svým cílem. Byla řada překážek v podobě např. covidu, ale hlavním problémem byl parťák. Jobr se stále necítil fit po operaci kolene na šest dnů závodní intenzity. Tak jsem musel hledat adekvátni náhradu. Kontaktoval jsem pár jezdců. Snažil jsem zvolit jezdce, s kterým by jsme si měli sednout.
Nejlepší volbou byl několikanásobný mistr Islandu Ingvar Omarsson. Náš největší rival ze závodu Glacier 360 v roce 2019, ale potkali jsme se třeba i na BeMC v Belgii. Ingvar dlouho neváhal a řekl, že jde do toho. Což bylo super. Naplánoval si let z Islandu letadlem. Já si naplánoval cestu autem a vše se nezadržitelně blížilo. Čas plynul jako voda, mnohdy jsem nevěděl co dříve. Kombinace zaměstnání, tréninků a zařizování organizačních věci bylo časově velmi náročné. Důležité přitom bylo také nezapomínat na kvalitní regeneraci a odpočinek.
První předzavodní fází bylo připravit materiál na takto náročný závod. Pro letošní rok jsem měl řadu novinek. Kolo ROCKRIDER XC 900 se vylepšilo o zapletená kola KASTAR K27 s multifunkční vložkou INTYRE. Pláště CST jsem volil své oblíbené vzorky PATROL EPS 2,25 vpředu a vzadu Jack Rabbit II PRO 2,25. Dresy od KILPI jsem zvolil do vysokých teplot v bílé barvě, konkrétně modely VENETO-M a kalhoty MURIA-M. Vzhledem k očekávaným profilům etap jsem zvolil převodník 36T. Pak už zbývalo jen podpořit naše zdravotnictví PCR testem a hurá na cestu.
Cesta do prvního etapového města byla necelých 2900km, což bylo autem více jak 30 hodin jízdy. Naštěstí jsem měl k dispozici auto od svého partnera KILPI a mohl jsem vše pohodlně zabalit do velké dodávky. Při cestě si natáhnout nohy a pod. Za Barcelonou jsme dali pauzu a já si šel vytočit nohy. Celkem příjemné zpestření takhle dlouhé cesty.
Ráno jsme dojeli do prvního etapového města Jaén a já se vydal na projížďku po okolních kopcích. Našel jsem zde řadu pěkných trailů, po kterých pak vedl i závod. Byl to dobrý teplotní šok, zdejší teploty byly nad 30 stupňů. Naštěstí jsme jezdili do vyšších nadmořských výšek. Já byl na tréninku a rodiče přivezli z letiště mého parťáka Ingvara, pro něj to byl ještě větší šok. Island je země ledu a tady byly opravdu horko.
Den před startem jedeme společně na prohlédnutí trasy prologu, která byla plná krásných singlů. Bylo jasné, že to nebude nic jednoduchého. Délka 27 km a necelých 1000 metrů převýšení. Odpoledne nás čekala registrace a povinné testování antigenním testem. Vše proběhlo OK a nezbývalo nic jiného než připevnit na řidítka startovní číslo 27 a těšit se na start závodu.
První závodní den v podobě časovky, nebyl zrovna ideální. Dlouhé čekání do odpoledních hodin a start v největším horku. Ingvar na tom byl skvěle, jeho obavy z horka se nenaplnily. Naopak já se topil v potu a moc nestíhal. Mé pocity nebyly úplně nejlepší, ale v cíli jsem si všiml drátu v plášti, byl jsem šťastný že tmel to podržel a nemuseli jsme nic opravovat. V cíli jsme brali 33.místo. Já vyhlížel další již maratonské etapy a doufal v zlepšení.
Druhá etapa startovala v horách u přehrady Quiebrajano. Na start bylo zapotřebí dopravit se auty. Brzká ranní snídaně a hurá na to. Čekalo na nás 62 km s 2250 výškovými metry. První část etapy se jevila jednodušší. Širší rychlé cesty a nádherné výhledy směrem na jih, na sněhová pole Sierra Nevady. Když jsem si myslel, že už je to jen 17 km do cíle, tak začaly nádherné traily. Síly ubývaly, ale i tak mně to skvěle bavilo a do cíle na hrázi přehrady jsme přijeli nádherným trailem. Z méně technické etapy byla rázem nádherná etapa. V cíli jsme brali 29.místo.
Třetí etapa, to byla opět velmi slušná porce kilometrů i výškových metrů. Nejvyšší bod byl ve výšce naší Sněžky v cca 1600 metrech nad mořem. Během etapy jsme nastoupali 2800 metrů na 72 km. Byl to mix tahových i prudkých výjezdů, spousta nádherných trailů a hlavně velké horko. Tak by se dala tahle etapa shrnout. Jeli jsme opět o něco lépe, jen Ingvara přibrzdil pád na trailu. Naštěstí to odnesl jen držák na Garmina a pár šrámů. Ingvar se kousl a upalovali jsme dále k cíli. Etapu jsme dokončili na 29. místě a čekal nás přesun do druhého etapového města Córdoba. Ubytovali jsme se na druhém hotelu a absolvovali druhý covid test. Vše OK a chystáme se jít spát. Jenže to by bylo moc idilické. Ingvar si všímá, že má přeseklou hydrauliku přední brzdy. Po chvíli psani a volání mu kamarádi z DMT racing přislíbili novou.
Čtvrtý den začíná snídaní a opravou brzdy. Brzda vyměněná a tak hurá na start. Dřívější start i zkrácení etapy bylo příjemné, jelikož nebylo tak velké horko. Etapa mi moc nechutnala. Jednou z příčin byl velký nárůst tlaku v pneumatikách vlivem značného rozdílu ranních a odpoledních teplot. Vysoký tlak pneumatik byl nepříjemný, ruce jako po šichtě se sbíječkou a celé tělo chtělo pořádnou masáž. Traily opět byly super. Nádherné ježdění a to prostě baví. V cíli po 56 km a 1550 výškových metrech jsme opět obsadili 29.místo. Odpoledne bylo opravdové horko a bylo zapotřebí odpočívat na pátou královskou etapu.
Etapa byla zkrácena na 73 km a 1800 výškových metrů. V okolí Córdoby byly, traily trošku jiné, ale rovněž velmi zábavné. Více vedly vegetaci a tak bylo méně vidět do toho kam se jede. Držíme si nějakou stabilní pozici a žene nás vidina nejlepšího etapového umístění. Nohy byly dobré a tak jsme do cíle dojeli na 22.místě. Vyhlídky na cíl už jsou velké, ale závěrečná etapa určitě nebude zadarmo. Proto jsme museli dobře zregenerovat a vše připravit na FINISCHER stage.
Šestý den a FINISCHER stage dlouhá 48 km s 1200 metry výškovými slibovala pořádně intenzivni jízdu. Od startu se jelo velmi svižně, já udělal chybu, že jsem do trailu najel poměrně na zadní pozici. Řada těžkých výjezd po skalách a do toho strmé vyšvihy. Sem tam jsem chyboval, ale i tak se dereme dopředu a jedeme co to jde. V posledním sjezdu nás skočili kluci z ROCKRIDERu Milton a Jóseph, kteří jeli excelentně v technice. V cíli jsme opět brali 22.místo. V celkové klasifikaci jsme se každým dnem posouvali výš a výš. Celkově nám to dalo na solidní 24.místo. Nádherný etapový závod nejvyšší kategorie UCI, konkurence nejlepších světových týmů, takže solidni výsledek a hlavně nádherné ježdění.
Velké poděkování patří Ingvarovi za to, že jel tento závod se mnou. Rovněž velké díky patří mým partnerům za podporu a možnost startovat na tomto závodě.